Vi får väl se

Om kylan och snöandet håller i sig till på måndag så får en väl överväga att ta fram vinterjackan. Åtminstone till morgonpromenaderna. För jag tror nästan att jag tycker det är värre att stå hlavt ihjälklämd och svettas som en gris bland alla vinterjackor på pendeln OCH tunnelbanan än att småfrysa lite på vägen dit. Men vi får väl se, vi får väl se.
 
Har hittat lite mer stuvar med samma mönster som jag sydde mina gardiner i. Funderar på att sy en sittpuff av tyget. Det kan ju gå lite hur som helst. Just ja, på tal om gardiner. Om man bor i en liten låda med 2 ½ fönster, då gör nya gardiner stor skillnad. Har glömt ta bild på det men jag kan säga att blommigt tyg ser lite bättre ut än grön handduk...
 
Jag känner att jag vuxit mycket under de år jag pluggat, jag har mognat och blivit till, en tant. Nä jag bara skojade, en gumma har jag blivit. Men vad gör det egentligen. Eller det stör mig llite men på något sätt så måste man ändå följa det man gillar. Hellre bo i ett ålderdomligt hem än i ett modernt helvete med massa plast och metallmöbler. För att inte tala om alla andra intressen jag har. Förr tänkte jag alltid att jag nog passat bättre att växa upp på 60/70-talet men nu lutar det mer åt 30/40-talet tror jag. Men det är som det är.
 
Det jag egentligen ville komma till att det är först nu jag egentligen trivs i min lägenhet. Har insett att nu är den (över-)fylld med saker jag gillar, mina saker. Och allting ligger där jag vill ha det. Eftersom det bara är jag som stökar runt där så vet jag exakt vad jag måste röja undan för att inte bli galen på allt stök. I skåpen står mina favoritmuggar som jag sålt mitt blod för och i kylskåpet finns bara mat som jag tycker om. Hela lägenheten (lådan) är ordnad så den ska passa mig. Utanför duschdraperiet har jag satt en krok så jag inte behöver blöta ner hela golvet för att få tag på en handduk och på golvet vid tv:n finns korgen där jag slänger alla kläder som inte är rena men inte tillräckligt skitiga för att tvättas. Det jag kommit att tänka på är att en kanske ska passa på och uppskatta det innan man flyttar hem till killen som tycker tvättkorgar är trams, golvet och tvättmaskinen räcker. I lådan behöver jag ju inte kompromissa.
 
I alla fall, idag är det fredag, jag ska skriva tenta och sedan hoppa på tåget hem.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0