En stilla önskan

Det finns några saker som jag önskar att jag kunde förmå mig att göra eller ha som vana men som jag i verkligheten har svårt att få gjort. Sådana där saker som folk skriver på facebook när de gjort, så man får känslan av att det är en vana fast det i verkligheten är mer av en engångshändelse. Jag ska ge några exempel:
  • Gå upp tidigt på morgonen även om man är ledig
    Går jag upp tidigt en ledig dag så är jag uppe till åtta. Men jag vill gå upp tidigt för det är faktiskt som mormor säger, "Är det något en ska få gjort en dag så måste det bli gjort före klockan tio"
  • Gå långpromenad med hunden innan frukost
    På den där lediga dagen alltså. Det låter så mysigt, särskilt nu på hösten. Men vill jag det när jag ligger under täcket och hunden skäller och flåsar andedräkt i ansiktet på mig? NEJ! (jag låtsas att jag sover om jag vet att Bob redan varit ute och kissat)
  • Dricka te och äta fruktsallad
    Te dricker jag visserligen ganska ofta men fruktsallad äter jag aldrig. Det är ju gott och så och det är ju mycket godare än allt godis jag äter, men blir det någon fruktsallad? Nej.
  • Pyssla ihop pyssliga saker
    Ingen inspiration eller ork att börja med något, t.ex. fina armband. Jag gör dukar efter ett utritat mönster.
  •  Ta fina kort på alla högtidliga tillfällen och vardagen
    Glömmer ofta kameran och när jag har den med tror jag att jag stör folk.
  • Plugga supermycket och kunna allt om varenda liten åkomma och läkemedel jag snubblar över
    Ni vet hur det är med studiemotivation ibland.
  • Hitta på en massa spontana grejer och resa jorden runt
    Fast jag trivs ju egentligen så här, hemma och fixandes och donandes med lite av varje. Det kanske kommer.
Nåja ni fattar nog. Å ena sidan önskar man att man vore något. Å andra sidan vill man inte det man vill att ska vilja. Har ni det så också?
Elise
2012-09-23 @ 12:37:58
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se

Har inte alla det så? Känner speciellt igen det där med studiemotivationen ^^




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0