Sjuksköterska

Så var man färdig då. Färdig med skolan, färdigfirad, färdiginflyttad och helt färdig av alla nya intryck och rutiner på jobbet.
 
Känner mig med trött. Orkar inte med någonting, vill bara ha vardag. Vill bara komma in i rutinerna på jobbet så det inte blir så jobbigt. Har nog för höga krav på mig för jag tycker att jag är skitdålig på det jag gör. Känner mig glömsk och vimsig och osäker. När jag egentligen kan. Men det beror ju mycket på vem man går med och hur många patienter man har... Lyckligtvis är det ett par veckor kvar tills jag jobbar helg och har fler patienter så det går nog runt ändå.
 
Har fått min första utskällning av en anhörig, lyckligvis var det inte mitt fel, det gällde en taxi hem åt en patient som blivit försenad som jag inte kunde göra något åt. Men jag blev helt paff över hur personen i andra änden av telefonen lät ilskan välla fram över mig. Det var som att stå i skottlinjen för en KSP 58 laddad med ilska, anklagelser, skrik och förolämpningar. Tro mig jag försökte hitta lösningar för det hela men det var som att försöka prata med en vägg. Tredje samtalet från samma person fick min kollega ta. Jag hatar att erkänna det men det där samtalet gjorde mig på dåligt humör resten av dagen.
 
I övrigt är det väl bra. Känns lite overkligt bara. Kanske dags att lägga ut en bild på mig själv för första gången. Här är jag på examen.
 
Idag jobbar jag kväll. Är måttligt road.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0