Det nya i mitt liv

Har vaknat upp efter mitt första nattpass. Känns ganska bra. Men det kanske inte är så konstigt eftersom jag enbart jobbar två nätter denna veckan och är ledig resten av tiden. Nästa vecka blir inte lika trevlig men det är ingen idé att gnälla i förtid. Då har en ju förbrukat all sympati inför att man behöver den.
 
Imorgon ska jag på konsert i Malmö och se Billy Bragg. Min första tonårsidol. Ingen jag berättat det här för utom mina närmsta vet vem han är. Lite knäckande. Men så var det ju redan när jag var tonåring. Vad jag ville komma till är att jag inte kan fatta att jag äntligen ska få se honom på riktigt! Mitt sextonåriga jag är inte så lite glad nu. Det här är lika stort som när Thin Lizzy kom till stan!
 
Min symaskin var ohjälpligt trasig och gick inte att laga. Kom istället hem med en Bernina av samma sort som vi hade i skolan på låg och mellanstadiet. Känns bra. Har sytt som in i helvete den här veckan. Har blivit förkläde, diverse presenter, en väska och just nu håller jag på med en skotskrutig kjol. Syningen har tagit hypomaniska proportioner. Men roligt har jag och jag varvar ner från jobbet.
 
Just nu bloggar jag medan jag sitter i telefonkö. Eller vad det kallas när tandläkaren ska ringa upp. Har inte gått till tandläkaren sedan jag gick ut gymnasiet så det börjar bli dags nu. Har liksom inget att skylla på när jag faktiskt har lön.
 
Men nu får det vara färdigskrivet för den här gången. Ha det så bra.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0