Helgplaner

Livet kom emellan många saker jag tänkt. Tänkte jag skulle städa köket men inte kan jag gå där och slamra och bullra när Hobs ligister ligger där och piper. Tordes knappt starta diskmaskinen (känner mig som en skurk). Så jag går här på övervåningen och röjer. Börjar bli trött på allt stök.
 
Ute står Dahliorna och slokar för jag glömde ta in dem innan frosten tog dem. Men vad gör det när man har kattungar i köket. Fast jag känner mig otålig. Inte är det några ligister nu inte. De bara piper och klänger på varandra. Jag vill ju leka med dem! vifta med små snören och gosa med dem i soffan. Sa jag att de piper också. En av kattungarna pep inte så mycket. Blev så rädd när jag höll i den, tänkte att den där lever inte länge till. Den är så liten och verkar så trött. Men den växer kanske till sig. Skäms lite för att jag är så glad över att just den grå-vit-fläckiga verkar stor och pigg istället. Men jag vet ju att i slutändan kommer alla som överlever bli mina älsklingar, oavsett färg.
 
Ska jobba kväll idag. Skulle egentligen varit ledig men jag blir ledig imorgon istället. Funkar det också. Så idag är planen att stöka runt lite här hemma så det blir beboeligt. Imorgon kommer nog delar av min familj förbi. Fast jag vill nog till Sockna. Skulle vara någon marknad där.  
 
Nej nu får jag nog sätta fart.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0