Folkilsk

Igår var jag på uselt humör. Idag är jag rasande. Lite av det jag retar mig på luftade jag redan igår med de det gällde men nu är jag fly förbannad. Har kommit på så många bra svar på tal att jag knappt kan vara tyst utan går och muttrar och skäller så att hunden är osäker på vad jag håller på med. Men det är som det är. Imorgon är jag tillbaka och då brukar jag ha glömt det mesta. Fast det är skönt att på mitt jobb kan man säga att man har en dålig dag. Man får ha det, så länge man gör sitt bästa för den dagen.
 
Men något av det jag retar mig på som gnager i mig:
 
- Läkares sätt att skicka hem patienter utan att berätta det för mig så jag upptäcker att sängen är tom helt plötsligt.
 
- Läkares sätt att tjata på mig att kolla att de ordinerar blod till rätt person genom att kalla mig vid fel namn.
 
- Kollegers sätt att inte kunna låta mig få jobba kvar på det vårdlag jag jobbat med hela helgen och fler dagar därtill eftersom de jobbat på det vårdlaget en enda jävla kväll. (samtidigt som jag vet att hon såg att jag var på gränsen att ge upp och gå hem redan när jag kom till jobbet eftersom helgen varit snortung och jag hade jobbat lite för många dagar i sträck och behövt byta och komma dit en jävla dag till innan jag blev ledig)
 
- Samma kollegas sätt att tycka att välmående patienter med infektioner inte ska få gå på så mycket permission de vill och kan för att de finner det störande att en person som behöver enkelsal för infektionens skull inte är där mer än för antibiotikainfusionernas skull...
 
- Undersköterskor som vid mobilisering av förvirrade patienter tycks ha glömt allt om hur man bör bemöta en förvirrad patient så att allt blir kaos runt den stackars människan som faktiskt kunde sätta sig upp själv om man uttryckte det lite enkelt för denne.
 
- Anhörigas sätt mot oss personal. Inte alla men vissa anhöriga suger kraft från en. Det är klart att de oftast inte menar så illa mot oss och det ligger mycket oro och frustration bakom deras sätt att vara men vissa gånger, jag orkar knappt.
 
- mina chefers sätt att hantera vissa frågor kring vårdhygien. När man vet att man pysslar med en sak som är meningslös och inte kommer vara till nytta för någonting och när man påtalar detta så tjatar de bara om vilka chefer de ringt för att få ändring på en sak som ändå inte förändrar det faktum att det vi gjort senaste dagarna är meningslöst. När logiken brister på flera punkter och det fortfarande försvaras. Fy fan.
 
Men idag är jag glad ändå för jag är ledig och ska baka lite kärleksmums inför att min sambo kommer hem igen! Ha det så fint!
Sanna :D
2014-04-24 @ 20:34:38
URL: http://mooseplaza.blogg.se

Låter otroligt jobbigt :/! Hoppas kärleksmumsen kan få dig på andra tankar ^_^

sv: Generellt är jag inte jättebrydd om den syns men går på en ganska stor skola och att dra till sig blickar är något jag helst undviker. Jag har nån dag visat korsetten öppet men håller den helst dold.:-)

Svar: Det blev bättre :) Ok :)
Nottin

Katta
2014-04-28 @ 14:24:28
URL: http://jagkatta.horseworld.se

Hej! Jätte fin blogg du har kolla gärna in min lite snabbt ;) Kram!

Svar: Tack :)
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0