Fredag, hurra.

Ska jobba i helgen. Är skapligt opigg på det men det får gå. Tiden går så långsamt när inte min sambo är hemma. Det jävla regnet bara fortsätter, regnar det inte så är det kallt som i helvete och så kommer regnet ännu en gång,  inte roligt när ens andra hälft är på övning. Hoppas bara han fick ha med sig camofilten jag sydde (en tung ullfilt ihoppsydd med M90-tyg) för den är varm som satan. Annars så är jag glad i regn- och ruskväder, bara jag eller folk jag känner slipper sova ute.
 
Idag sydde jag ett överdrag till kökssoffan av en gammal gardin. Det är roligt att sy med randiga gamla loppistyger. De är så kraftiga och rejäla, men vad hjälper det när katterna springer och kissar på dem? Nä vars, katterna kommer inte in så mycket nu. Springer de ut när jag slänger ut mat så vill de ändå inte vara inne. Fast Randig släpper jag in ganska mycket. Han är så go att titta på tv med. Fast igår ville han bara äta upp mina mackor. När mackorna var slut började han äta på servetten till mackorna (med lite spill av räksallad...) så det var inte mig han ville träffa.
 
I veckan har jag röjt ur en skrubb under trappen. Den har vi alltid haft som vedskrubb men nu fick jag bära tillbaka en kasse ved som blivit över. Kändes lite skumt. Sen tog jag itu med att rensa ur alla kartonger och allt skräp vi gömt där, det fyllde hela bagaget i bilen. Puttrade över till byn där jag återvann allt, pantade flaskor och fick två skraplotter för panten men jag vann inget. Det var så gött att stampa och hoppa på lådorna vid återvinningen! En släppte ut lite aggressioner där! Nu är skrubben en städgarderob, men det är nog snart oreda där också. Jag tror att min sambo kommer gå runt och svära och leta efter dammsugaren i ett halvår oavsett hur många gånger jag visar honom garderoben. Själv kommer jag springa runt i ett HELT år och muttra över den försvunna dammsugaren...
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0