Lördag

Usch jag är lite less. Trött på allt. Idds inte börja med någonting, inte läsa, inte sy, inte ens titta på tv. Så jag hamnade här framför datorn. Googlar efter tyger som vanligt. Men nu får det vara nog. Det där med att krypa ner i sängen och läsa känns som en bra idé. Kanske somna tidigt. Hunden snarkar så det skakar i hela huset och det är ganska sövande.
 
När jag vaknade i morse kände jag mig rätt pigg. Kände hopp om livet och att den här dagen skulle bli bättre än föregående (jobbet var banne mig inte roligt igår) Kom upp skapligt, kaffet blev snart klart och smakade riktigt gott, kletade lite göttig räkgegga på en hembakt smörgås och satte mig på kökssoffan för att äta. Tyckte att det här var en skön morgon. Kände lite mögelsmak efter första tuggan och blev med ens fruktansvärt illamående. Stod snart och hulkade över vasken. Den enda riktiga tanken jag hade var att; Så tunn gränsen är mellan en bra morgon och en riktig skitmorgon. Mackjävlen var från i söndags, det hade jag glömt, den blev över eftersom jag bakat nytt bröd däremellan. Fick knapra i mig två kanelskorpor istället. Dagen idag blev lite bättre än gårdagen men jätteroligt är det inte att vara jag för tillfället.
 
Fast lite bra var det ändå idag, på vägen till jobbet körde jag om morgonbussen och hann plocka upp en kollega som skulle tagit nyss nämnda buss till jobbet. Visserligen bara fem minuters sällskap men det är bättre än inget.
 
Nu tycker jag att min sambo kan komma hem. Övningsjävel. Jag vet inte om det är jag eller hunden som kommer bli gladast när han väl kommer hem. Vi är inte världens bästa sällskap för varandra, hunden och jag men jag är glad att han finns ändå. Vad tomt det vore utan får stora lilla best.
 
Tack för ikväll.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0