Ledig måndag

Idag är jag äntligen ledig! Nu är det slut på nattverksamheten på några veckor. Både skönt och lite ledsamt. Samtidigt som jag älskar lugnet på natten så saknar jag all liv och rörelse som är under dagen och morgonfika som är något helt annat än midnattsfika.
 
Nåja idag orkar jag inte tänka mer på jobbet. Det var så skönt att vakna i morse och inte ha någon plan för dagen. Låg och drog mig ett bra tag. Fast en sak är lite dum, nu jobbar jag ju och behöver vila när jag är ledig men ändå får jag så dåligt samvete när jag bara har latat mig eller roat mig på min lediga tid. Jag menar för vem måste jag redovisa de här dagarna och förklara mig?!
 
Idag har jag äntligen tagit kort på mitt lapptäcke (trots att det inte är helt klart; har lite småsaker kvar men inget som syns här hoppas jag...) och såhär ser det ut:
 

Täcket består av tolv rutor som i sig består av fyra rutor som består av nio rutor. Och nu slutar vi räkna. Fast det blev lite för kort för sängen men det valde jag att inte visa... Min syster kan inte vara så glad över hur jag hanterar min kamera (och inte jag heller) men det är inte hela världen. Har täcket i gästrummet som varit mitt rum under nattveckorna. Det är så svalt och skönt där så där sover jag gott även om de gräver med grävmaskinen nedanför mitt fönster. Skumt.
 
 
 
Igår vaknade sylusten till liv på riktigt och jag sydde en liten kofta. Den gör lite som den vill när man har det på sig men jag blev ganska nöjd ändå. Fast jag är lite förvånad, för några år sedan hade jag aldrig klätt mig i något liknande!
 
 
Med den koftan så hittade jag äntligen användning för glasknapparna! Kanske lite skumt med orangea päron till rosa man jag tycker att det blev bra ändå. Knapphålen fick jag sy för hand för min symaskin tyckte inte om att sy knapphål i ribbmudd...
 
Min sambo fick ett ryck i helgen och spikade ihop en fotpall som vi hjälptes åt att klä. Den blev jättefin tycker jag. Skulle behöva en till mig också! Fast man kan få plats med bådas fötter om man är sams. Går och lurar på om man törs göra en i möbeltyg med katter på eller om det bara ser läskigt ut?
 

Det är lite vad vi pysslat med i helgen. Hittade på en plan där jag låg i sängen och nu ska jag fortsätta med den. Vi hörs!
 
fiffi
2014-04-01 @ 00:29:56
URL: http://lillafiffi.blogg.se

Gu va duktig du är ! både lapptäcket och koftan är jättefina! Fattar dock inte hur du har tålamod till så stort lapptäcke, jag tröttnade på mitt babytäcke ;). KRAM

Svar: Tack så mycket :) Jo jag tröttnar men lyssnar man på radio samtidigt så fastnar en lätt...
Nottin

Sanna :D
2014-04-03 @ 09:01:54
URL: http://mooseplaza.blogg.se

så söta knappar!! :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0