Allt blir bättre med katt på magen

När jag jobbar natt går mycket av min fritid ut på att sova och vila. Motion känns uteslutet (fast nu när jag är så snorig och bihålorna är så svullna så hade det i alla fall varit så) så jag tillbringar mycket tid i soffan. Eller rättare sagt jag och Randig tillbringar mycket tid i soffan. När jag kommer hem på morgonen finns ingen sambo som protesterar mot att katten sover i sängen. Jag sover mycket bättre om jag får hålla om katten eller om han ligger bakom ryggen och spinner. Allt blir bättre med katt på magen.
 
Igår hade jag lite trötthetshetsångest, kom i säng kl 9 och gick upp vid 13 för att hinna till banken. När jag kom ner i köket stod jag en lång stund och glodde på perkolatorn som jag var tvungen att tömma ut sumpen och diska delarna till innan jag kunde värma på kaffe. Röd tänkte jag, den är röd.
 
Sedan låg jag på soffan och försökte få i mig kaffe med den här klumpen på magen. Hade ont över allt, huvudet, öronen, benen, ryggen, halsen, ögonen. När jag skulle gå såg det ut såhär ungefär. Hade inte tid att ta bild då men han ser likadan ut varje gång man ska gå. Enda trösten var att om några timmar skulle jag vara tillbaka.
 
 
Två timmar senare var jag hemma igen. Nytt kaffe, katten på magen och Nordegren & Epstein på radio.
 

Blev kvar där större delen av kvällen.
Sandra
2014-09-30 @ 20:22:50
URL: http://atilio.blogg.se

Allt blir definitivt bättre med en katt på magen! Så mysigt.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0