Halvhelg

Försöker skriva på datorn samtidigt som Randig ligger i knät och slåssgosar. Hunden ligger nedanför. Sambon drog norrut. Imorgon jobbar jag natt så nu är jag hemma på halvhelg, det blir nog rätt bra. Det kan inte bli värre än i veckan.
 
 
Nu i veckan fick jag börja en av nätterna med att ringa jouren för att få ordination på antidot till morfin eftersom en patient hade långa andningsupphåll, knappt var väckbar och hade ett blodtryck som inte var mycket att hurra för, en annan hade blodtryck på 80/40, en tredje hade överfull blåsa men ville inte ha kateter, men som jouren sa - vad har vi för val? Kul start, verkligen. Men den löste sig, den natten också.
 
Måste bara säga att ett av det häftigaste med mitt jobb är när man får ge antidot mot morfin. Det verkar så jäkla snabbt! På någon minut är personen som knappt var väckbar och som nästan slutat andas pigg och vaken och plötsligt kommer smärtan som morfinet hade dövat tillbaka. Det är en otäck situation när man behöver ge det men när man sett att det verkar, jävlar vilken kick man får då!
 
Idag har jag läst serieboken  Kvinnor ritar bara serier om Mens. Har inte skrattat så mycket på länge. Det enda ledsamma är att den kom nu, nu när jag inte behöver den, jag och mensen har ett rätt avslappnat förhållande till varandra numer, när jag var 15 hade jag behövt den!
 
Imorgon ska jag lyssna på bokradion och efter det ska jag käka frukost hos morsan. Slänger med en bild från i vintras. Brukar alltid sitta eller ligga i kökssoffan och lyssna på radio på lediga lördagar. Tycker om att börja långsamt på helgen.
 

Nu får ni ha det så bra för det ska jag!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0