Norröver

Då var jag tillbaka från Norrbotten! Efter en vecka med takbygge, bastande, surströmmingsätande, finska shoppingresor, samiska museum, engelsktalande och svengelska ordvitsar, renskav, bilåkande, kaffedrickande, Euskefeuratkonsert, renar, Storforsen, bandvagnar, hällristningar och Sala silvergruva (på vägen hem) så sitter jag hemma i min fåtölj och äter godis. Inte så lite trött men nöjd. 

Klippte nyss gräset för vi ska ha grillfest imorgon, men nu tar jag igen mig innan jag ska åka till stan och träffa min syster och några kompisar. 

Här kommer lite bilder från resan. 


Vi såg tillslut lite renar. Vår amerikanska gäst ville gärna ha sett en innan hon åkte hem och som på beställning dök de upp dagen efter att hon flugit dit. 

Storforsen. 





Vi var vid Storforsen två gånger. En gång för konserten med Euskefeurat och en gång för att laga renskav på muurika. 

I alla fall var det en bra resa. Måste tillbaka dit någon gång!  Nu ska jag klä mig lite vettigt och ge mig iväg! Ha det fint!  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0