Tapet och löptik

En har inte långtråkigt i alla fall. Efter tapetserande, scoutfriluftsdag, påskrivna papper, öppet hus på nya avdelningen, slipande, kalas och annat så är en ganska matt.

Kom knappt ur sängen tidigt i morse när jag vaknade för det nattliga toabesöket, hade så ont i höften för att jag inte rört mig alls på hela natten. När jag väl släpat mig tillbaka tog jag ett par kuddar och lade mig snett på sidan som vi lägger patienter som inte kan flytta sig själva så mycket och riskerar trycksår. Avlastade höfterna lite bättre, inte för att jag riskerar sår men för att höfterna gjorde ont! 

Min sambo var snäll i morse och startade kaffebryggaren åt mig, fyra mått kaffe öste han på till en kopp så jag fick spä ut det lite men det var rätt dag för sådant kaffe i alla fall!

Nu har vi satt upp panelen och tapetserat hela hallen. Bara listerna kvar, några ska vi måla och sätta tillbaka och några behöver vi handla ikväll. Så det är ett par dagar kvar men det går åt rätt håll! Fast det är trist att måla list. 

Svärmors hund löper så Bob är på helspänn. Tycker riktigt synd om honom. Igår försökte jag ta sovmorgon men han väckte mig tre gånger innan klockan halv åtta. Men han går gärna ut nu! 


Ungefär så är det här för tillfället. Just ja, morsans plommon har mognat! Ha en bra dag. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0