I advent

Det är svårt med julstämningen när snön lyser med sin frånvaro och julkalendern (som jag ändå gillar som tv-program) inte alls är någon julkalender.

För tillfället går jag och är avundsjuk på alla som går på julbord! Brukar aldrig bry mig annars och det är inte varje år jag är iväg på något, är ju ingen stor grej liksom. Men i år, höjden av lycka är ett julbord och jag förhör alla som varit iväg på sådan tillställning om vad som fanns, hur det var upplagt, vad som var bäst, pris och efterrätt. Fast egentligen äter jag bara köttbullar, kroppkakor, potatis, bröd, brie, omelett och ägghalvor. Blir ju lika gott hemma på julafton. 

 Egentligen så är det ett mellanår det här. När inte Albert fanns så hade en ju obegränsat med tid att fixa inför julen, tror jag sydde någon julklapp till varenda en i familjen. I år är jag glad att vi fick upp pyntet och Albert märker ju inte av julen så det blir inte så stort i år. Fast mysigt. Har varit på adventsfika och spelkväll förra helgen och igår var det luciainspirerad meny hemma hos oss och spelkväll. Så lite jul smyger en allt in. 

Sen så ska jag käka julgröt på jobbet i veckan, ska bli riktigt roligt! Tänker en hel del på jobbet, ibland saknar jag det och ibland är jag lättad att ha fått en paus. 


Nej det får vara allt för den här gången. Ha det så fint och glad luciadag. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0