Efter helgen

Vad gött det är när man kommer över gamla nojor. Senaste tiden har jag kommit över spärren att svara på blocketannonser och att köra bil i Norrköping ensam. Saker som vanligt folk har kunnat i flera år, som mina yngre bröder gör som inget. Fast alla har ju sina nojor. 

Har varit hemma en tid nu.Trodde att det skulle vara långsammare än vad det varit hittills. Men jag har ju haft att göra än så länge. Fast att jag inte ska jobba förrän nästa år, det begriper jag inte. 

När barnrummet väl blev klart började vi kolla på grejer att ställa in där och en annan som är ledig kan ju åka och hämta sådant. Mest finns i Norrköping så där har jag köpt både skötbord och bilbarnstolar. Så nu fattas bara sängen men det finns hos min svärmor så det är bara att knata dit och hämta. Morsan har ju fixat med vagn. Så nu kan den komma när den vill. Eller ja, helst när det är tänkt. 

I helgen gifte sig min syster! I Stockholms stadshus. Själva ceremonin var bara för paret och deras föräldrar men firandet efter var vi med på. Vi drack champagne i parken (men jag slapp ju!) och åt farsans hembakta baguetter. När det regnade för mycket så gömde vi oss i en boulbar och tog lite att dricka i väntan på att restaurangen skulle öppna. Det var en bra dag. Kan inte fatta att min lilla syster är gift! 

Idag ska jag börja rensa här hemma. Först ut, köket! Ska se vad min brorsa behöver nu när han flyttar och resten går väl till loppisar. Så nu ska väl jag och hunden ut på promenad så vi kommer igång. 


Morran visade sig vara ett mycket passande namn på den där kattungen...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0