Det dröjer hundra år till julafton

Vad tiden går långsamt trots att man hittat på saker att göra! Sedan sist har jag simmat (eller gått fram och tillbaka i bassäng i en timme med kisspauser varje kvart), bakat, varit på scoutmöte, plockat svamp, haft tid hos barnmorskan, käkat bakelse på café och lite annat men ändå så släpar sig tiden långsamt framåt.
 
Fast igår hos barnmorskan fick vi en tid för (bedömning inför) igångsättning. Så nu har vi i värsta fall ett sistadatum om den inte väljer att komma ut av sig själv! Men det ligger så långt bort så jag idds inte tänka på det.
 
Dessutom har gravidhjärnan slagit till ordentligt. När jag skulle baka igår och stoppat in kakan i ugnen så hittade jag smöret i mikron. Så det var bara att börja om. Men det blev kaka ändå. En vanlig sockerkaka med lite nerrörd björnbärssylt i smeten och smält choklad som dekoration. Sen är det lite andra saker som blir konstiga där jag gått fram.
 
 
Men nu tänkte jag dammsuga övervåningen. Så fort det regnar så drar hunden in ofantliga mängder sand hur man än torkar av honom! Fast det är ju ingen större halkrisk här inne under vinterhalvåret så man kanske ska vara glad för det. Ha en trevlig fredag och en härlig helg!
 
 
Fridas Skönhetsblogg
2015-09-25 @ 10:24:45
URL: http://frida.blogg.se/

Alltså mums vilken kaka!

Svar: Tack, den blev faktiskt god när man väl kom ihåg smöret!
Nottin

fiffi
2015-09-25 @ 20:36:48
URL: http://lillafiffi.blogg.se

Hej!

Urs, jag vet hur jobbigt det är att vänta. Jag skulle ha blivit igångsatt 14:e dagen efter beräknat förlossningsdatum. Men han kom ut på morgonen den 14:e dagen av "sig själv".

Håller tummarna för att du får en "bra/lätt" förlossning som är avklarad snart. Vore kul att träffa er i höst.

Lyckoönskningar till er båda (alla tre)! KRAM

Svar: Jo det är klart det är segt. Men igår återupptäckte jag Settlers och på tisdag är symaskinen tillbaka så det ska nog gå bra även om det skulle dröja ett par dagar till.
Nottin

ISA
2015-09-26 @ 16:24:43
URL: http://isabyl.devote.se

hehe, jag har nog en konstant gravidhjärna då, är alltid virrig ;) Grattis till den lille som kommer snart då, så roligt med gravid-bloggar. Får man fråga när bf är? Kram & lycka till!

Svar: Haha jag med egentligen men det blev värre med virrigheten, särskilt nu sista månaden! Tack så mycket! i Måndags var det beräknat så en får se när det blir!
Nottin

Cassandra Haraldsson
2015-09-27 @ 11:13:36
URL: http://sensor.blogg.se/

Så gott det såg ut!

Svar: Tack så mycket!
Nottin

Sandra
2015-09-29 @ 07:23:04
URL: http://atilio.metromode.se

Mm, kakan såg ljuvlig ut! Vet inte om jag hade haft tålamodet att börja om men det är väl sånt man får öva på ;) Tålamodet alltså.

Svar: Tack! Näe i vanliga fall hade jag nog inte orkat men jag skulle bjuda på den så jag började om snabbt som ögat innan jag hann bli sur 😜
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0