Päronens väntan

Så var det ungefär två timmar kvar till beräknat förlossningsdatum. Fast har magen hållit sig så här lugn trots de senaste dagarnas aktiviteter så blir det nog inte inatt heller. 

Idag skulle vi bara lämna tillbaka kompressorn men vi råkade hitta päron, stora fina päron i mängder hos min sambos bror. Så vi pallade dem och tillsammans med päronen och burkarna vi nallat från min svärmor så blev det 25 burkar inlagda päron. Fyra olika sorter,   lingon, saffran, vanilj och pepparkakspäron. Så om det där med förlossning sätter igång en annan kväll så är det nog inte hela världen. 


Just nu har vi nog runt 60 burkar med diverse hemkokta grejer i kylen och en del i källaren. En del grejer är svåra att ta slut på och svåra att ge bort, typ vinbärssylt och allt med plommon. Gelé har vi kvar sedan flera år, men det blir ju inte gammalt. Får nog börja äta mer efterrätt och hitta något mer användningsområde för vinbärssylt utöver gröt och vinbärsgrottor, eftersom jag ändå inte gör något utav det. 

I övrigt så lunkar det på som vanligt. 

Syster
2015-09-22 @ 20:37:00

Du får nog börja sälja om du ska hålla på i den här takten ;)

Svar: jo men vem tror du köper när jag inte ens lyckas ge bort 😜
Nottin

Sandra
2015-09-24 @ 07:54:37
URL: http://atilio.metromode.se

Men kära nån det här ser ju ut som min dröm <3 wow! Tänk att man kan göra så mycket på sånt som är gratis. Typ min största lycka i livet!


Svar: Jo det är ju faktiskt fantastiskt och jätteroligt när man håller på och lyxigt när man plockar fram hemgjord marmelad till mackan. Men ibland undrar jag varför jag alltid gör sylt av vinbären som blir över när jag gör saft för jag tar inte slut på det! Det är jättegott på gröt men det äter jag så sällan…
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0