Senaste veckornas firande

Så var julen förbi. För mig är julen slut redan på juldagen. Jag längtar hela november och myser hela december så när julafton är över så är jag färdig. Resten av dagarna gills inte för mig. Nyårsafton är ingen stor grej för mig, den riktiga omstarten av året kommer på hösten. Nu går vi och passar på varandra min sambo och jag, jag vill ta ner pyntet nu medan han vill vänta till februari. 


Men jag har haft det bra i jul. Det är lite annorlunda att fira med en så liten människa, man får ju lite perspektiv på det när man umgås med någon som firar torsdag. Men det är mysigt. Halva dagen firade vi med mina föräldrar, Kalle såg vi hemma och kvällen spenderades hos mina svärföräldrar. På annandagen hälsade vi på mormor och morfar. 

I år hade en ju inte obegränsat med tid att förbereda och fixa inför julen men det är ju lite vilsamt. Saker blev inte som planerat men det är vi rätt vana vid. Granen högg vi på kvällen innan julafton i skenet från svärfars pickup efter att ha grälat om hur man egentligen slår upp och bakar av vörtbröd man ska ha med till kalas med två bagare. 


Nyår firade vi med lite kompisar och på lördagen döptes vår pojk. Stort dop med buller och bång, massa gäster, psalmer, präst, potatisgratäng, barn, presenter, baguetter, tårta, och sju sorters kakor (mitt enda bidrag förutom Albert och hans kläder). Egentligen hade jag nöjt mig med att ta en kopp kaffe när man skickat in namnpappret till skatteverket men min sambo ville ha dop så han och våra föräldrar fick dra största lasset. Under mellandagarna hade vi besök av Alberts gudfar som hjälpte oss förbereda dopet. 


Idag träffade vi några kompisar som var med på dopet innan de åkte hem, vi käkade på IKEA och på eftermiddagen käkade vi överbliven tårta hos mina föräldrar. Imorgon ska vi lata oss mitt barn och jag. Ha det så fint! 
Sandra
2016-01-07 @ 09:19:07
URL: http://atilio.metromode.se

Men hjälp vilken söt liten nisse på första bilden :)

Svar: tackar tackar (:
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0