Vinterkänslor

Idag kände jag med säkerhet att den ljusa delen av vintern börjat. Det är som en årstid som pågår i sinnet men den har några yttre tecken också. 

Det finns en tid som infaller efter nyår när dagarna blir längre, termometern ligger stadigt på minus och snön gnistrar. 


När julen är slut i sinnet och till och med en julmissbrukare som jag längtar efter att städa bort julen, släppa in ljuset och ta hem tulpaner! Då vet man att det är på gång. Så nu är julen bortstädad för den här gången och tulpaner står på bordet. 

När solen mitt på dagen börjar värma så man stannar upp och solar sig en stund (det var vad som hände idag) vet man att det är på riktigt. Ett annat tecken är när min familj skottar fram en plätt på gårdsplanen där solen lyser och fikar eller grillar, det hände i helgen. 


Nyfiken Adrian som är anledningen till att pojken inte får sova utomhus än på länge 


Så nu är den ljusa delen av vintern här! En av mina favoritid på året, vet bara inte vad man ska kalla den? 
Sandra
2016-01-22 @ 08:28:30
URL: http://atilio.metromode.se

Så fint du skriver. Jag håller verkligen med men vet inte heller vad man ska kalla den :P

Svar: tack detsamma! Lite konstigt att något som känns så självklart inte har något självklart namn.
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0