Vem äger upplevelsen?

Jag födde ju barn för en tid sedan. Har funderat på om jag ska publicera en förlossningsberättelse här. Har ju skrivit ner den för min egen skull men jag vet inte om det är något jag vill dela. 
 
Eller jo jag vill dela den, större delen av berättelsen är väldigt positiv men frågan är hur mycket man kan dela. Då tänker jag inte på kroppsvätskor eller sådant men hur jag upplevde vissa skeden och hur jag bemöttes. Samtidigt är det något jag vill prata om med någon utöver min sambo, någon som själv fött barn. 
En gång försökte jag prata med en person som står mig nära om den delen av förlossningen som var känsligast och det slutade med att jag blev ganska sårad. Blev avbruten mitt i och personen talade om för mig att så får man minsann inte tänka, så fick jag höra om hur hennes förlossningar gått till istället. 
 
 
Får tänka på det. Men ett tips kan jag ge om man gillar att höra förlossningsberättelser, lyssna på förlossningspodden. Plöjde varenda avsnitt när jag var gravid. Nå, vi hörs!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0