Bitterglädje

Jag har fått några dagar att jobba kring jul. Känns bra. Man tror alltid att det ska vara så skönt att vara ledig men det är rätt bra att komma hemifrån ändå. Så bra att jag råkade boka mig på 18 dagar till... Nåja vi får väl se hur det blir.
 
Idag var jag på en rätt rolig föreläsning. vad den handlade om var lite oklart men det var lite om socialstyrelsen, HSAN (Håsan), något om upphandling, något om rh-negativa mödrar, LEAN, God Vård, register för de tre vanligaste cancersjukdomarna och lite sådant. Så har det varit hela kursen. En vet inte riktigt vad man bör kunna. Men det rer sig. Det som var roligt var i alla fall att vi hade en riktigt bra föreläsare, hon hade bra röst, var påläst men bäst av allt var att hon kunde bita ifrån! det finns ju några i klassen som tror att de vet hur allt ska vara fast det visar sig att de missuppfattat det hela, idag hade vi en föreläsare som kunde ge svar på tal. Det är faktiskt riktigt skönt. jag hör väl till den gamla skolan som föredrar att läraren är den mest kunnige och det är ju alltid lika trevligt att få den bilden bekräftat. jag är väl lite bitter och elak men så är man ju när man tänker efter.
 
Just ja, dagens andra glädjeämne, jag fick den valbara kurs jag önskade! I vår ska jag gå kursen svårläkta sår! Härligt! Ha det så fint, nu ska jag plugga!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0