Amningsinlägg

En sak som jag sytt själv som jag blivit riktigt nöjd med är amningsinlägg. Sydde dem när Pyret var ungefär fyra månader så jag läckte inte lika mycket längre men sedan dess har de varit bättre än engångsinlägg!
 
Kul sätt att använda spillbitar av flanell!
 
Det här är de sydda av:
- ett lager frotté
- två lager flanell
- ett lager plastad frotté som andas
 
Jag ritade ut cirklar med hjälp av en gammal CD-skiva och lade sedan ihop inläggen i följande ordning;
mönstrad flanell, plastad frotté, frotté, grå flanell. På så sätt håller jag reda på vad som är ut och in. Sedan overlockade jag skiten men det går säkert lika bra med zick-zacksöm på vanlig symaskin. Tvättas i minst 60 grader.
 
Tvättpåsehängare/ spegel
Mitt andra tips är att tvätta dem i tvättpåse för de krullar ihop sig rätt duktigt i tvättmaskinen. Dessutom är tvättpåse bra förvaring i väntan på tvätt för annars har de en förmåga att sprida sig över hela huset. tyvärr är de inte som strumpor som tycks föröka sig själv, de här får man sy själv!
 
Det var allt för idag!
 
Ewelina
2016-04-21 @ 09:42:18
URL: http://nouw.com/ewelinagranberg

Tack för tipset! :D

Svar: varsågod ^^
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0