Det slår aldrig fel

Jag hatar mjukisbyxor, det enda plagg jag ogillar ännu mer är tajta träningsbyxor. Så jag har ett par mjukisbyxor att träna i. Eller som igår, att dra på sig när man ska fixa i trädgården och jobbarbyxorna är försvunna. 
 
Så igår när vi kom hem från stan med en rhododendron drog jag på mig skämsbyxorna,  det är ju ändå ingen som hinner se mig tänkte jag. Men det var roligt att gräva i rabatten så jag fortsatte fixa i trädgården fram tills svärföräldrarna bad oss hänga på och ta rätt på en kviga som skenat iväg. Framåt åtta hittade min svåger henne i en holme ungefär en mil hemifrån och vid tio var alla hemma och då hade jag dragit hem och gjort fläskpannka till alla. När jag gick hem insåg jag att jag fortfarande hade skämsbyxorna på. Lite surt men mest var vi lättade att kvigan kommit till rätta. Idag är det ganska bra med henne.
 
Här är busken jag planterade.
 
Är inte rhodedendron ett väldigt roligt ord att säga upprepade gånger?
Och här är en bild på något vi hoppas kommer bli en gräsmatta. Vi har äntligen fått bort jordhögen som stått där i två år.
 
Det tar en halvtimme att gräva gräva bort jordhögen sa jag. Nja, en eftermiddag och sen somnade jag före nio på kvällen. Men nu var det ett par veckor sedan. men det ser likadant ut nu för gräset har inte kommit upp än.
Just ja innan jag glömmer. Helgen var bra, Pyret hostar lite men det börjar bli bättre och i lördags var Pyrets kusin på snabbvisit på vägen till deras nya hus. Nästa helg ska vi dit och det ska bli jättespännande!
alexaaaa.blogg.se
2016-04-20 @ 13:09:24
URL: http://alexaaaa.blogg.se/

haha åh ja verkligen! avundas er "landsbor" både pga idyll och kan va slapp med koppel :(((

Svar: Hihi det är ganska gött faktiskt :)
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0