Livstecken i väntan på vårtecken

Tyckte det var nyss jag skrev här men det börjar ju bli länge sen! Vi lever och har det bra i alla fall. 

Har haft en rolig månad med promenader,  kaffe i solskenet, spelkväll med varmkorv, filmtittande, bokrea, fika både här och där, babysim och massage (det senare en arbetsam ursäkt för att träffa de andra mammorna i föräldragruppen), födelsedagsfirande för morsan, besök av syster och hennes son (som också är nybörjare vad gäller livet), schemplanering på jobbet, bakning, syprojekt och en del annat som vardag och blöjbyten. 

Det händer så mycket med min lille pojke nu! Han har börjat pilla på allt och älskar att stoppa saker i munnen. Läser vi bok slår han igen den och försöker gnaga på den och han har blivit en riktig pussgurka! Tänk att det fanns en tid när han inte ens kunde hålla upp huvudet, det kan man inte tro när han stoppar i nappen själv och hasar sig bakåt i sin iver att börja krypa! 

Var som sagt på jobbet och kollade på scheman, känns bra att få komma tillbaka men också läskigt. Har ju inte jobbat sen juli! Fast jag känner mer och mer att jag behöver jobbet, jag trivs hemma men det blir lite isolerat. Så vi får se hur det går med amning och mat men jag börjar ju inte förrän han är närmare åtta månader och då lär han och hans pappa klara sig ett par timmar i taget utan mig. Men en har en del att fundera över och planera inför det hela! 


Albert och Rambo gonar i solskenet. 

Nej nu ska jag ta en dusch och krypa i säng, god natt! 
Cassandra Haraldsson
2016-03-09 @ 14:18:43
URL: http://sensor.blogg.se/

Så mysig bild!

Svar: Tack!
Nottin

Susana
2016-03-09 @ 17:36:53
URL: http://susanas.se

Hur gammal är han? Det går snabbt med de små

Svar: 5 månader, ja rasande fort!
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0