Nysytt

Man kan tro när jag så sällan skriver att det ser ut såhär hemma hos mig men faktiskt så syr jag fortfarande en del, även om projekten tar några dagar istället för några timmar som förr. Det är faktiskt bra ibland, så slarvar jag inte lika mycket.
 
 
Här kommer i alla fall en laddning med saker jag knåpat ihop den senaste tiden. Några saker har kanske skymtat förbi tidigare men då får de dyka upp igen ändå!
 
Minionsbody i vardande! 
 
Bara bandkantningen kvar... tror man, sen kommer knappandet, tråkigare än man kan tro!
 
 
Och en bild på en del av den färdigsydda bodyn!
 
Den är lite lång i armarna för den är i storlek 80 men jag gillar luftiga kläder. Får nog börja ersätta kantbandet i nden på armarna med en mudd som jag kan vika så kan man ju styra det där lite bättre. Tycker aldrig han verkar växa ur saker i armarna.  
 
Och byxor i samma blå tyg.
 
Det är tänkt att de ska gå att ha samtidigt men jag har inte riktigt haft tillfälle att pröva. Det är inte så lätt att styra vad som hamnar i tvätten vid vilket tillfälle.
 
En hög med pyttekläder i storlek 44
 
Nu var det ett tag sedan och jag skrev ju om det tidigare men jag nådde mitt delmål, att sy fem set till inlämningen till neonatalen! Superläskigt med all prestationsångest men jag gjorde klart och lämnade iväg det! och det är jag nöjd med.
 
Ett par riktigt slita trotjänare.
 
Mina favoritjamasbyxor nådde tillslut stadiet då till och med jag insåg att de var slut. Så efter en tids sörjande satte jag saxen i dem för att kunna kopiera modellen. Blev rätt nöjd och insåg att när man syr pyjamas finns det inget som heter för mycket tyg. Det såg ut som jag höll på att sy ett tält av finsk kaffeservisflanell men när väl resåren var insydd så satt de som en smäck! Av bara farten sydde jag ett par att byta med. Helnöjd! 
 
Känner mig som ett finskt kafferep när jag svassar runt i de här!
 
Blev ett par med pingviner också när jag ändå höll på. Med knapp fram för att slippa fundera på vad som är fram och bak.
 
Avsköljd tröja (ursäkta att jag jämt smyger med mina fötter på alla bilder, idds inte klippa bort dem)
 
Sydde en tröja att ge bort i födelsedagspresent till en liten som snart fyller två och gillar traktorer, blev lite fundersam kring vidden på huvudhålet men när jag testade på minipersonen här hemma passade han på att spy på den. Tror storleken funkar i alla fall. 
 
Det är vad jag pysslat med sen sist.
 
Sandra
2016-03-11 @ 09:27:42
URL: http://atilio.metromode.se

Men wow, vad grym du är!

Svar: Tack så mycket!
Nottin

fiffi
2016-03-26 @ 23:34:53
URL: http://lillafiffi.blogg.se/

Oj vad länge sedan jag kollade din blogg. Riktigt fina kläder du har sytt! Och vad duktig du är som sytt till neo. Jag försökerundvika att sy omlottbody pga bandkantningen samt tryckknapparna

Svar: Tack så mycket!
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0