Den oartiga telefonen

funderat på det här med telefoner. Skrev ju om varför jag inte hade bråttom att skaffa smartphone redan för fyra år sedan. Två år senare gick telefonen sönder och det var på riktigt dags att skaffa en ny. 
 
Så det blev en smartphone ändå. Och nu är jag lite dubbel, jag vill verkligen inte göra mig av med den, men den provocerar mig. Den har förändrat mig. Och en sak har jag lika svårt för då som nu!
 
Den här ovanan några har, att ta fram mobilen mitt under ett samtal och börja pilla. Jag tycker det är så fult! 
 
En del sköter det snyggt, de ursäktar sig och berättar varför mobilen måste fram, svarar snabbt eller vad de nu skulle göra och lägger sedan undan mobilen eller förklarar varför de kommer behöva svara lite framöver. 
 
Jag upplever att det fortfarande saknas vett och etikett kring mobilanvändandet! Jag tycker att många, inklusive jag själv har dålig koll på vilka situationer det är okej och inte okej att ta fram mobilen! 
 
När jag är hos mormor och morfar till exempel, då kollar jag helst mobilen på toaletten för jag ser ju att de blir obekväma när deras gäster pillar på sina mobiler.  
 
Sen är det ju allt det här med Facebookvänner, tid innan man svarar, spelinbjudningar, dela och vinn-tävlingar, kolla upp folk, dela massa skit och fota massa mat. Jag längtar tills vi har blivit mer vana vid mobiler och nätet så det blir mer självklart för folk vad som är okej och inte!  
 
Kanske den bästa telefon jag haft
 Nej det får vara allt för idag, ni får ha det så bra!
Sandra
2016-05-10 @ 08:22:09
URL: http://atilio.metromode.se

Skriver under på varenda mening!

Svar: skönt att höra 😊
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0