Husmorsdag

Idag har jag varit ledig och då har det hänt grejer. Hade planerat att bara lata mig, hela dagen, men sedan skulle jag bara och lite bara till... Tyckte jag behövde lata mig för jag tycker att jag är på jobbet mest hela tiden. fast det är jag ju inte men när jag varit ledig längre än en dag i sträck så har jag varit i Skåne eller i Göteborg eller en massa annat. Men det gick som det gick.
 
Det började med att jag plockade svarta vinbär och förberedde rårörd saft som ska stå och dra några dagar. Sedan kunde jag lika gärna göra en äpplepaj på äpplet som började se allt mer rynkigt ut i fruktskålen. Därefter, ut igen för att plocka rödbetor för att lägga in dem (egentligen började det med att jag tog upp köttfärs ur frysen för jag planerar att göra köttbullar imorgon och då kom jag på att Biff a´la Lindström är ju gott och då kanske jag skulle lägga in rödbetorna innan dess). När det var klart stekte jag upp en kroppkaka och lyssnade på sommar. Sedan tog jag och kokte upp de röda vinbären och hällde upp dem att silas. Medan de silades så gick jag, min mor och Bobben ut för att plocka kantareller. När vi kom hem med lite gotter i hinken fikade vi och jag kokte färdigt gelén.
 
Efter en del diskande och röjande duschade jag innan jag stekte svampen till två rostade bröd och satte mig att se på tv. Undrar varför jag som varit hemma hela dagen inte känner mig helt utvilad?
 
Har märkt att jag inte sitter vid datorn lika ofta längre, jag trycker på fel tangenter hela tiden och har jag inte tryckt på fel tangent så har jag istället stavat fel, något jag inte gör när jag är i skolan. Nåja jag är glad och nöjd i alla fall. på återhörande
 
 
En bild från Simrishamn för någon vecka sedan.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0