En bra helg

Är fortfarande rätt snorig men inte särskilt sjuk. Igår när morsan fyllde år så åkte vi och blåste glas. Skitkul! Och så är ju snön tillbaka så jag och Bob gick en långpromenad idag. Så det är rätt bra fast en är trött. 

Fikade i stan med två kompisar. Vi var på Berget. Det lilla cafét på berget mitt i stan. Har inte varit där på säkert åtta år. Det var fortfarande ett trevligt ställe. 

Kom ihåg ett så skumt minne när jag satt på toaletten där. Förra gången jag var där hade jag tänkt gå på toaletten men hon jag fikade med hörde till dem som tycker att man kan gå på toaletten ihop. Det kunde inte jag. Fick hitta på där jag stod inne på toaletten att jag inte alls behövde kissa. Usch vad jobbigt. Vad skönt att man inte hamnar i sådana situationer lika ofta längre. Fördelen med att växa upp antar jag. 

Hur var det när ni var yngre (eller om ni har det så nu) hamnade ni ofta i sådana situationer?  

Sen så har jag fått tillbaka min overlock! Nu är det som att sy i rumsvarmt smör! Så jag har sytt lite nu i helgen! 


Fågelmössan fick min mamma i födelsedagspresent och minionsmössan är en beställning. 


Så sydde jag en t-shirt. Blev ganska nöjd. Hittade på en egen lösning med fickan så den skulle hålla sig. Strök på lite mellanlägg och sydde den dubbel. Får se hur det funkar. Har bytt tvillingnål och det här var första plagget där tråden inte slets av! Skönt att det var så lätt, får komma ihåg det nästa gång det krånglar, sy med vassa nålar...

Nu ska jag ta det lite lugnt och möjligtvis göra apelsinmarmelad när min sambo kommer hem med apelsiner. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0