gelékokning och kattoreda

Igår råkade det bli lite mer än jag tänkt. Från början tänkte jag bara frysa in blåbären från dagen innan, sen kom jag på att jag skulle plocka vinbär. Sen hittade jag lite fågelbär. 

Så det slutade med att vi frös in blåbär och röda vinbär, kokte svartvinbärssaft (första flaskan paxades redan innan saften silas), rödvinbärsgelé, sylt på vinbären som silats och kräm på en näve av varje bär. Skitjobbigt blev det fast det är så roligt. 


Min sambo såg lite konfunderad ut när han kom hem och det här stod på diskbänken. 


Tre timmar senare hade det förvandlats till en hop med klibbiga burkar.


Idag åt jag krämen till frukost. Den blev god!


Idag ska jag rensa i vardagsrummet. Har bävat lite inför det för varje gång jag städat så har jag öst in allt i skåp och lådor och i garderoben. Så jag har lite att gå igenom. 

Här är det full rulle med den nya katten! Hon lärde sig snabbt att gå på låda lyckligtvis men resten av tiden far hon runt som en skottspole! Bob är hon lite rädd för men det börjar mer och mer övergå till nyfikenhet. Randig är livrädd för henne, mer rädd än vad hon var! De fräser och springer åt varsitt håll, Bob brukar skälla när de bråkar men annars så bryr han sig inte. I morse så låg båda katterna i sängen, det gick inte på kvällen! 


Nu ska jag och Bob ut så kommer den här dagen igång också. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0