Snart semester

Nu är det bara tre pass till semestern! Och efter semestern har jag bara fem pass kvar så går jag hem! Ska bli så skönt! Bara nätter kvar. Skön tröst när man ska jobba inatt. 

Ska eventuellt skola in en tjej inatt men hon har jobbat några år i en annan stad och när jag träffade henne i veckan så verkade vi ha liknande uppfattning om det mesta som dök upp på jobbet så det blir nog bra. Har skolat in en annan kollega som jag har lite svårare med. Men det är dumt att jämföra för hen är nyexad. 

Fast jag blir mer och mer glad att jag gjorde mig besväret att gå på just den skolan jag gjorde och flyttade till Stockholm. Fick mycket praktik och på bra ställen. Kände mig mer förberedd än många av de nyexade jag träffat härifrån. Men vissa saker kan de långt mycket bättre än jag (och en hel del är ju individuellt)! Trots det är jag glad att det blev som det blev för mig.

I helgen var jag med mina föräldraroch deras vänner, en kompis och hennes föräldrar till Oxelösund och Nyköping. Vi var både på Femörefortet och på Nyköpings Gästabud. En bra dag men jag var trött i ryggen och fick rätt ont. Var nog tyngre än jag trodde att jobba dag och sy lite intensivt. Men det funkar med Alvedon och värmekudde. Och på jobbet är mina kollegor mycket förstående. Inte så svårt nu när magen putar rätt mycket.

Så idag var jag bara en kort sväng på marknaden, hälsade på de gamla vanliga, fikade och åkte hem. Så nu ligger jag i sängen och vilar.Vaknade vid 10:30 idag efter att vi på sennatten hämtat min sambos bror och dennes flickvän borta i Vadstena efter en fest.

Just ja. Så här ser Adrians kattunge ut. Ha en bra dag. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0