Kaffetankar

Jag älskar verkligen kaffe. jag älskar morgonkaffe, bli bjuden på kaffe, dricka själv klockan tre, fulkoppen på jobbet när man egentligen inte har tid, dricka kaffe i bil, dricka kaffe på café, kaffe på maten, kaffe medan man ritar, kaffe medan man lagar kroppkakor, spontankaffe, kaffe i solen, kaffe på vinterhajk, söndagskaffe när släkten är på besök, kaffe klockan sex på morgonen medan man skriver journal, i princip jämt.
 
Samtidigt så har jag svårt att avgöra om kaffet är gott eller inte. Hatar att brygga kaffe till andra för jag vet inte om jag gör gott kaffe eller inte. Min ene bror gör inte gott kaffe, det smakar fimp! Så jag gillar nog svagt kaffe har jag börjat inse.
 
Så jag tror egentligen att jag är nog inte så mycket för själva kaffet som för själva stunden. Man måste ju ändå stanna upp lite om man ska dricka något varmt. Dessutom behöver min mage något till kaffet för att inte bli sur (uppkom efter att jag råkade överdosera kaffet lite under ett projektarbete i gymnasiet samt under vissa jobbnätter) och då blir det ju ännu trevligare. Bäst gillar jag småkakor eller chokladbitar. Även om jag gillar stora bakverk så är ändå småkakor det godaste till kaffet.
 
Såhär fikade jag förr, med en god bok. Nu fikar jag mer i farten!
 
I veckan har Pyret smakat morotspuré, veterån potatis och en bit ugnsbakat äpple (från äppplepannkaka). Det mesta utom första gången med potatis verkade gott. Han verkar ha omättlig aptit, ammar både före och efter, fast det är ju inte jättemycket som hamnar i munnen i och för sig. Hunden har upptäckt ett nytt ställe där det kan trilla ner mat. Så här rullar det på.
 
På torsdag kommer ett småkakstips som funkar finfint till kaffe, ha det så bra tills dess!
alex
2016-04-12 @ 07:26:29
URL: http://www.alexaaaa.blogg.se

det lät verkligen inte helt dumt med kikärtsbollar! mumma

Svar: 😊
Nottin

Sandra
2016-04-13 @ 07:13:33
URL: http://atilio.metromode.se

Haha ååh jag ser fram emot så mycket med att bli mamma men kanske inte att fika i farten, jag gillar ju att få njuta av en bra bok på det sättet ;)

Svar: bokfika är nog en av de bästa kombinationerna ☺
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0