Måndagstankar

Det här är sista veckan på praktiken. Det känns väldigt ledsamt. Fast konstigt för det känns å andra sidan väldigt skönt. Även om det kommer bli mycket mer att plugga så kommer man ju ändå få mer tid över och det längtar jag efter.

Förr så blev jag alltid så nervös över det här med praktiken. För efter ett par veckor ute så tröttnar man ju lite. Och då har jag alltid undrat hur jag ska klara av att jobba när jag väl pluggat färdigt! Men nu har jag insett att det är väldigt annorlunda att vara student på en arbetsplats. Dels så ska en göra både sjuksköterskeuppgifter och undersköterskeuppgifter, visserligen har man inte så många patienter men det är ofta som saker ska göras samtidigt. Sen så måste man visa framfötterna lite, visa att man kan, visa att man är intresserad, hinna göra så mycket som möjligt och så vidare. När jag väl börjar arbeta och börjar känna mig varm i kläderna så blir jag nog mitt gamla vanliga lata jag. Och har man inga läxor efter jobbet så kan man ju ta itu med allt annat som pockar på ens uppmärksamhet. Så det blir nog bra.

Fast en sak har slagit mig sedan jag börjar komma upp i den ålder då man bör kalla sig vuxen. Man kan inte allt fast man är vuxen. Och det är samma sak med sjuksköterskor, de kan sitt område men inte allt och det lugnar mig för en har rätt mycket press på sig, både från sig själv och från bekanta. Men det jag ville komma till, vuxna verkar alltid så säkra på sin sak så jag har gått och väntat på att bli så säker och trygg men jag börjar inse att jag aldrig kommer bli det. Fast det där har en ju alltid hört, men det tar tid att inse det.

Nåja. I helgen slipade jag min systers köksbord och linoljade det. Det blev så fint så att jag ville behålla det själv. Vart jag nu skulle ställa det?! Så när jag kom hem till min kille gick jag lös på utemöblerna och måla dem. Det blev väl inget vidare, missade en hel del fläckar, men de är snyggare än innan... Men några bilder blev det inte. Annat än mobilbilder men det klarar en sig nog utan. Annars så hände det inte så mycket i helgen. Jag åt våfflor som alla andra och ställde om klockan och sådär. Och för varje helg som går så blir jag bara mer och mer otålig!! Jag vill ha sommar! Nu! Jag vill bort från stan!

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0