Bättre och bättre

Den här veckan har varit bättre. Mindre stressigt på jobbet och bara dagpass. Min bror tog körkort häromdagen och vi har äntligen hittat en säng som vi kletar mer vit färg på med jämna mellanrum. Pratade lite med en av läkarna som jag råkade tjata (skälla) lite på förra veckan men han var inte sur, han tyckte jag hade rätt när han väl började re i saken jag tyckte han skulle ta tag i. Det var ju en tröst. Min jobbiga chef har semester och den andra kan jag faktiskt med. Har käkat både glass och fredagsfika på jobbet, rätt härligt!
 
Igår följde jag en patient ner till stickhjälpen och det var häftigt. Häftigt när man försökt sticka en patient flera gånger, sett en narkossköterska försöka flera gånger och så kommer det in en narkossyrra i femtioårsåldern och får in en nål på första sticket och har därtill hittat ett så bra kärl att blodet sprutar och hamnar både i säng och på golvet! Nålen sattes fem minuter efter att patienten skulle på sin undersökning så då fick vi ränna dit med patienten. Vi visste inte riktigt var det låg men vi hittade rätt. Tur att man jobbat ett år för det där hade stressat upp mig rejält förra året. Nu var det ganska trevligt.
 
I helgen har vi besök från Norrland. Igår var vi och grillade hos en kompis fast det blev ugnsbakat, en kompis hade med sin fyramånaders så det blev en lugn kväll och jag somnade i soffan. Idag har min sambo och han Norrland gett sig på bilen för handbromsen är trasig. Vi får väl se hur det går, de sa att de vet vad de gör.
 
Nu ska jag tvätta hunden som rullat sig i kobajs. Sommaren är här!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0