Sommarkänslor

Börjar få lite sommarkänslor, äntligen! Har läst i solen under de soliga dagarna och käkat sallad från landet som en utsvulten hare, gett bort de sista jävla rädisorna jag inte kan pilla i mig längre, förvällt första omgången spenat (en stor bunke blev till en näve kokt spenat som jag dels frös in och dels bakade bröd av) och sått ny, gallrat rödbetor till sallad och fick så mycket över att jag gett bort till en kollega som gör soppa av märgben och gallrade rödbetor med blast och allt, plockat blåklint i rapsen och tänkt över att min arbetsgivare har en ogräsblomma som logga, att mitt landskap har ett ogräs till landskapsblomma, käkat en massa godis, gjort om alla mina vanliga maträtter till ....- på bröd. Allt passar på bröd, äggröra, köttfärsås, haloumi, soppa, potatismos, allt.
 
Har varit lite trött senaste tiden men det kanske vänder nu. Bara några veckor kvar till min semester! trött är jag men nu börjar det vara roligt att leva mitt liv igen. I natt jobbade jag, fyra patienter hade jag hand om men jag hade att göra ändå, fast mestadels var det lugnt, jobbade med bra kollegor.  Handlade efter jobbet till midsommarlunch. Tog evigheter, gick runt som en zombie men lyckades ändå hitta en glasstårta åt en annan kund som varken han eller personalen hittat trots idogt letande.
 
Imorgon har vi lite gäster så vi har försökt städa. Fast vi är som zombier båda jag och min sambo. Det blir nog bra, hoppas bara på lite sol imorgon. Fast på kvällen får det gärna regna. Jag gillar sådan kvällar, när det är kalas,  en massa folk som klämmer ihop sig på en altan med regnet smattrande på taket, infravärme, ljus på borden, kanske en filt, kaffe och efterätt.
 
Hittade lite bilder från i höstas på kattungarna, en kan knappt fatta att de vilda huliganerna var så små!
 
 
Hob ser nästan alltid jättesur ut. Fast här är hon nog lite halvnöjd i alla fall.
 
 
Ibland när jag skulle gå hemifrån i höstas/ vintras hade jag ett helvete att hitta kattuslingarna som skulle ut. Då hade de oftast lagt sig här. På mina kökshandukar under sidobordet i käket.
 
 
En av de få bilder där Hob ser inte så sur ut.
 
 
Nu ska jag försöka vända dygnet någorlunda rätt igen. Bara en nattvecka kvar.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0