Trädgårdstok

Nu börjar många av mina kollegor puttra hem på semester. Jag vill också vara ledig! I kväll gör jag natt 4/4 för att sedan gå hem på helg! Hurra! Fast jag har sovit väldigt bra den här veckan så jag har mått rätt så bra. Har till och med orkat med en after work (pre work för min del) med min sambo och hans kollegor. I helgen är det Auktion i min hemby! Årets höjdpunkt, vad mycket bra grejer jag har släpat hem därifrån! Dessutom har vi ett projekt på gång som jag inte törs yppa om förrän det är klart (och ni vet ju hur det brukar gå med att göra klart saker i vårat hem...) men det blir nog bra!
 
I trädgården växer det som helvete, mest ogräs men lite annat smått och gott också. I år har jag äntligen fått till något som liknar en kryddträdgård. Har lite gräslök, rosmarin, oregano, dragon, mynta, citronmeliss, dill(!), persilja och till och med lite basilika som kämpar i ett hörn av ena drivbänken. Allt växer inte sådär jättebra men det puttrar på tillräckligt så man kan repa några blad då och då. Mynta är väldigt gott i sallad har jag upptäckt. Det smakar väldigt friskt, dessutom växer det som bara den utan pjosk! En bra växt för mig.
 
Nej nu ska jag fixa och dona lite. Om 14 timmar är jag fri!
 
Ännu en gång dyker denna bild upp från tidigare års odlingar...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0