Stockholm Mens

I helgen var jag tillbaks i Stockholm. Fika, symässa och någon dansshow. Jag tror jag behövde en sådan helg. Insåg att jag saknat Stockholm, mycket! Alla som går där, staden, ljuden, ljusen, tunnelbanan, DN, tygerna, skolan, DS, sitta på Café och allt det där som inte är hemma. Samtidigt känner jag att jag hör hemma där jag bor nu. Det var min helg det.
 
Nu till en sak jag gått och funderat på. Jag tror det skämtas för lite om mens! Tänk hur många ordvitsar, så mycket situationskomik, dubbelbottnade skämt och annat fantastiskt alla missat för att man inte skämtar om mens! Jag och min syster och jag och min sambo skämtar om det här men jag hör det sällan utanför familjekretsen. Det är lite synd för mens har verkligen humorpotential! Det visade ju "Kvinnor ritar bara serier om Mens" om inte annat.
 
Igår satt vi i bilen och jag drog något mensskämt, min sambo rös men råkade samtidigt komma på en ordvits och det bara fortsatte och fortsatte tills vi båda satt och rös och garvade. Det är ju lite roligt att män och mens låter så lika. Sex men mäns liksom. Det är bara sorgligt att det ska vara så privat. Att det ska vara en hemlighet när man har det. Att det ska vara "den där veckan", "tiden i månaden", "lingonveckan" och inte rätt och slätt mens när man pratar men andra och framför allt killar. Jag gör så men jag önskar att jag vore modigare. Jag tror vi måste prata mer om mens.
Elise
2014-10-30 @ 18:11:34
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se

Känns det inte lite som att vi är i en tid bestående av "mensens revival"? Typ det pratas väldigt mycket om det, vilket är bra. Men som du säger så måste vi också prata mer om det.

Är för övrigt sjukt avundsjuk på symässan. Hoppas du hittade massa fina saker :)

Svar: Jo att det pratas i media är en sak, måste pratas mellan folk också :) Hittade massvis! Har tusen idéer men nu är sybordet upptaget av ett dockskåp som jag fixar med :)
Nottin

Elise
2014-11-11 @ 00:26:21
URL: http://ienstadvidstorsjon.blogg.se

Sant så sant :)

Åh låter härligt! Är inte förvånad ;) Såg att mässan kommer till Malmö i mars, om jag flyttar nedåt tycker jag vi skall ta och gå :)

Svar: Det tycker jag också!
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0