Katter och plommon

I måndags fick vi tjuvkika på wombaten! Barnmorskan rullade fram ultraljudet för att dubbelkolla att vår unge låg med huvudet nedåt. Hon klämde och kände först och var väl rätt så säker, men det är nog ingen som blir ledsen av att få se sin unge en extra gång! Fast min sambo sa efteråt att han blivit lite rädd att vi skulle sett om det var en kille eller tjej. Jag såg mest små knytnävar. Efteråt sparkade den runt en bra stund. Den undrade nog vad vi hållit på med. Men nu är det bara en månad kvar! Helknäppt! Fast nu är jag och plommonträdet i samma fas. Det är så tungt av frukt att det behöver störar för att stötta de frukttyngda grenarna! Lite så känner jag mig nu. 


Men en kan inte säga annat än att det är ett fruktbart år i år! 


Har vilat ganska mycket i veckan. Blivit bjuden på frukost av min syster en dag, gjort pannbiff med min bror igår. Har sytt lite för kuls skull och bakat lite skorpor. Men mest vilat. 

Har försökt att vänja Fia-Pia vid de andra kattungarna. Åkte och vaccinerade dem i veckan. Det blev en hel del fräsande och morrande men nu är alla tre vaccinerade! Vågar inte riktigt tänka på att jag ska tillbaka om 3-4 veckor. Det är jobbigt att göra något de inte gillar. 


Fia-Pia ser ändå ut att vara ganska nöjd med livet idag ändå. 

 
Lär inte få gå när de här bråkstakarna efter igår! Hoppas de inte är långtjuriga! 

Så just nu håller jag på att koka en gammal julskinka som kattmat, lite som en ursäkt. Har spolat av den så gott jag kunnat men tror ändå att de kommer bli lite törstiga av allt salt. Nåja de kan nog behöva det i värmen och vatten finns ju. Slänga skinkan vill jag inte bara för att den smakar lite härsket för en annan. 

I morse när min sambo gick upp kastade han in Randig och stängde dörren. Så fick myspellen ligga och gona i sängen. Han såg rätt nöjd ut. Han är ju lite sur nu när Fia-Pia gärna ligger i sängen om natten. Men idag på dagen är hon ute, så hon är skitsur och sitter på bron och jamar högt! 


Idag ska jag till stan för en kurs hos barnmorskan och sen ska jag köpa mudd. Detta ofrånkomliga sattyg som alltid har fel färg i skåpet här hemma och tvingar mig till syaffären där en går och blir frestad! Det blir nog roligt. Ha en bra dag! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0