Livstecken

Har inte varit så skrivsugen på sista tiden. Har haft en del att fixa med inför resan och middagen för mina kollegor. Samtidigt har jag inte mått helt hundra, overlocken är på service och jobbet har varit mer än vanligt påfrestande. Så jag slöt mig lite i mitt skal. Men nu är middagen avklarad, har massvis med tulpaner och rosor kvar i huset sedan dess och på fredag får jag äntligen hämta min symaskin! Så nu känns allt lite bättre. 

Det där med middagen, på jobbet kör vi Halv Åtta Hos Mig och i fredags var det min och en kollegas tur att hålla i spektaklet. Det gick nog bra. Hade jobbat natt innan så jag var minst sagt avslappnad. Fast där 45 minuter innan de skulle komma så var det inte alls roligt. Inget var färdigt, köket såg ut som ett bombnedslag och vi hittade varken stearinljus eller dricka till fördrink. Men det gick ihop sig. Delvis för att mina kollegor körde vilse och kom fram en halvtimme sent.

Det här var vad vi bjöd på:

Kantarellsoppa 


Hjort ned rotfruktsrösti och skysås 


Hemgjord ostkaka som osade lite för mycket bittermandel men det var rårörd jordgubbssylt till och det var väldigt gott.


Dagen efter, på lördagen gjorde jag inte mycket vettigt alls. Vilade mest. Igår var jag på min sambos farmors 90-årskalas i en simhall. Så idag är den enda plan jag har att fika med en kompis i stan. Håller på och läser den där boken Mormor Hälsar Och Säger Förlåt. Den är riktigt bra. Tycker nog Randig också trots att jag inte ens läser högt. 


Ha en bra dag, det ska jag ha. 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0