Renoveringsoreda

För ett tag sen skulle jag skriva hur det gått med barnrummet men råkade radera hela inlägget, blev så sur så jag gav upp. Sen gick min mobil med alla bilderna utan backup sönder. Så jag tänkte att vi skiter I det där, men så loggade jag in här på datorn och insåg att alla bilder jag laddade upp till det raderade inlägget hade sparats i arkivet här. Smidigt! Såhär såg det ut innan vi började.
 
 
Mitt I det jobbiga ögonblicket när man sabbat rummet bortom all återvändo men innan man vet hur det ska gå att ordna till det igen.
 
 
Tapet på plats! Först hade vi tänkt måla snedtaket men det fick bli tapet för underlaget hade varit lite för mycket jobb med annars med alla glipande masonitskivor och resten som fanns under. Men ska man tapetsera snedtak så har jag två tips. En mycket stadig relation hos de som tapetserar och löjligt mycket tapetklister.
 
 
Golv på gång! Trodde det skulle ta hela dagen, gick på någon time. Riktigt roligt också!
 

Panelen gick mycket smidigare än vad vi trott att sätta upp! Med spikpistol visserligen. Men ändå!
 
 
Vi råkade tydligen köpa två olika lister, märkte inte det när jag målade, men nu blev det ju väldigt tydligt. Så vi fick köpa en ny och måla om den. Så det drog ut på tiden någon dag till. Men då var det bara målande kvar och det kunde jag göra själv.
 
 
Mer eller mindre klart! Panelen och garderobsdörrarna (som inte syns) målade vi I en grön nyans av vit medan listerna blev högblankt vita så de lätt går att damma av.
 
 
Det var jobbigt, stöket hemma är det värsta. men jag är glad att vi gjorde det själva. Det var ju inga svåra saker och gör man det själv är man ju noggrann på sitt eget sätt och man kan själv styra över vilken tid det ska ta. Vi hade båda semester så vi jobbade ganska intensivt. Fast vi kunde varit effektivare och börjat med att måla om listerna redan första dagen medan spacklet torkade på väggen för nu stod rummet nästan klart ganska länge medan jag målade lager efter lager med vit tråkig färg och lång tråkig list. Fast det var ändå roligt det här, vi kom bra överens och kom med lösningar på problem bägge två. Det var inte bara min sambo som byggde och det var inte enbart jag som hittat på hur det skulle se ut, det är verkligen något vi gjort tillsammans! Nu har vi bara hallen här uppe kvar så är vi klara för i år. Men där väntar vi på att en hantverkare ska bygga klart fönstret han jobbat på sedan mars, det är ju mycket lättare att låta en hatverkare skjuta upp jobbet istället för att göra det själv. Fast nu har vi räknat ut att tapetsera och sätta upp panel kan vi göra fast fönstret inte är klart så vi sätter igång rätt snart.
 
Så länge så fixar jag med barnrummet. Igår var jag och köpte ett skötbord jag hittat på Blocket. Det gick precis in genom dörren (vi fick kanske lyfta ur dörren men in gick den, lyckligtvis är gamla hus inte helt raka, bara för att det inte gick igenom dörren nära golvet betyder det inte att den inte går igenom I huvudhöjd...) så nu har vi ett stadigt och funktionstestat skötbord och vi slapp montera det själva. Smidigt! Nu har jag dessutom handlat kattmat, tvättmedel och toapapper för flera månader så man ska slippa tänka på det I början. Gick nyligen hem på havandeskapspenning och jag tänker att det är bäst att jobba undan så mycket som möjligt medan jag är så rörlig som möjligt. Min plan är att börja rensa här hemma snart. Stor-rensning! Nu Ska jag jaga ut hunden, hans sovmorgon kan bli hur lång som helst annars!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0