Ensam hemma

Så är det bara Bobben och jag hemma. Gubben är halvvägs till Australien och nästa tisdag är det min tur. Hunden är lite nere. Varje gång vi går utanför huset så vill han hoppa in i bilen, han vill väl åka och hämta hem husse. När vi ska vara borta ett par dagar brukar vi låta Bob följa med till tåget så han vet att vi inte kommer hem på ett tag. Fast redan igår visste han att något  var på gång. Han var som klistrad mot min sambo och inte så lite stissig. Han är klok vår hund. 

Har jobbat natt i helgen. Jag skojar inte när jag säger att bara hälften var ortopedpatienter! Resten var ryggpatienter men framförallt kirurgpatienter. En lite ovanlig helg. Fast jag gillar det. 

Idag har jag sytt lite. Och farit runt med hunden och bilen. Är lite tomt här hemma. Och stökigt. Imorgon flyttar min bror in för att vara hundvakt när jag åker. Så jag får väl röja lite imorgon. 

Sydde en tröja och en kjol. Tänkte att de kunde komma väl till pass. Gjorde tröjan enligt ett mönster jag använt ett par gånger men jag förstorade det lite för jag ville ha lite lösare passform. Både för magen och armarna. Lär bli outhärdligt i värmen annars. 


Häromveckan kom jag hem från pressbyrån med sytidningar på tre språk! Hittade ett jättefint mönster till brottarlinne och det kan man ju sy fast tyskan är rätt rostig. Såhär blev det 


Nu ska jag försöka sova. Får se hur det går inatt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0