Vardag

I morse så kände jag mig äntligen som alla andra. Varenda gravid person jag mött senaste tiden har varit på mig och frågat om inte jag också sover dåligt, brukar sova som en stock men nu kom sömnsvårigheterna till mig också. Inatt vaknade jag gång på gång och hade svårt att somna om. Låg som en båt på torra land uppallad mellan kuddar och täcken och stirrade ut i mörkret medan jag tänkte att det här är också vila. Så idag är jag lite såsig.
 
Ska städa idag, nu när hallen här uppe äntligen är färdigbyggd! Tänkte vänta med bilder tills alla lampor, tavlor, småkrafs och gardiner är på plats men nu ser det inte så illa ut längre. Väldigt skönt att slutligen få slippa allt sågspån som sprider ut sig och delar sig som amöbor hur man än dammsuger och dammar!
 
Sylusten är på topp just nu men det är just inget mer som behövs till ungen. Så en får väl ta tag i det där med gardiner istället. Fast en listen mössa råkade jag sy häromdagen. Tror det är en av de finaste och minst komplicerade jag gjort. Den bara blev!
 
 
Fia-Pia har lärt sig sova ute men ibland på dagarna kommer hon in, hon är ju ganska go egentligen, i små doser! Morran och Randig trivs ju också inne, särskilt på förmiddagarna. Det är lätt att ta det lugnt med de här ikring sig.
 
 
Det finns ju inget som är riktigt brådskande när man har katt i knät.
 
 
Bobban tror jag är rätt nöjd med att ha någon hemma hela tiden. Dessutom verkar han väldigt nöjd med att våra promenader blir allt kortare för varje vecka...
 

Nej nu ska jag nog ta tag i det där städandet. Så det blir något gjort idag, hur långt man nu kommer. Ha en finfin dag!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0