Dags att komma ut ur Garderoben

Okej jag erkänner. Jag är en samlare. Också av kläder tydligen.
 
Förra året rensade jag ur garderoben. Måste nog ha varit första gången, för jag hittade kläder från nian och ännu tidigare! Tror morsan sorterade ut plagg i smyg innan dess. Märkligt egentligen, jag har ju ändå haft kläder i tre olika garderober sedan jag flyttade, hur vissa plagg överlevt flytten/ flyttarna det vet jag inte! Nu rensade jag ut alla BH:ar jag inte använder, kastade urtvättade, urväxta, obekväma BH:ar från gymnasiet, varför har de blivit kvar så länge?! En del har inte blivit använda sedan jag flyttade hit första gången!
Före och efter rensningen. Hade inte hunnit bli så illa på ett år ändå om man jämför med förra året.
Förra året gav jag en gigantisk säck till Myrorna. I den fanns också en hel del hemsydda plagg som även om de var fina inte var min stil och aldrig blev använda. Ett tag tänkte jag knata ner till Myrorna och kika på vad de tyckte mina sydda grejer kunde vara värda men jag tordes inte. 
 
Årets utrensade hög. Inget fel på grejerna egentligen, men de blir aldrig använda!
För tillfället använder jag samma klick med plagg dag efter dag. Amningsvänliga toppar och de jeans som uppfyller kriterierna "sitter bekvämt" och "inte helt söndertvättade" det sista är en sanning med modifikation. 
 
Fast jag var faktiskt och handlade nya kläder förra månaden. Tajta (!) byxor och lite sånt. Den där säckiga modellen på byxor som jag gillar är tydligen hopplöst omodern igen. Så jag hade inget annat val. Var nog lika bra! 
 
Känner mig fortfarande som Benjamin i Morgonsoffan när jag går i dem.
Nu ska högen bara köras iväg med så var det klart för i år!
 
Sandra
2016-04-11 @ 07:26:13
URL: http://atilio.metromode.se

Hehe jag känner verkligen igen mig i det här. Så fort jag har lust ska jag dock försöka styra upp en grym basgarderob så att jag faktiskt kan göra mig av med sånt som bara ligger där för syns skull eller som "bra ifall att"-plagg. Vill känna mig helt bekväm och nöjd med alla mina plagg känner jag.

Svar: Har faktiskt tänkt ganska mycket på det där du skrev för länge sen om att ha några få mångsidiga plagg av bra kvalitet men där är jag inte riktigt... Det är rätt skönt att rensa ut grejer ändå, när en väl fått in vanan! Är nog lite samlare i hjärtat men jag börjar märka att man klarar sig utan det mesta man har. Särskilt "bra ifall att"-grejor :P
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0