Det blir ny vardag hela tiden

En vanlig dag hos oss börjar ungefär klockan åtta när jag sömndrucket inser att sonen inte längre har lust att ammas och somna om utan ligger klarvaken med stora ögon och längtar efter att dagen ska börja. Han verkar följa solen för han vaknar allt tidigare! 

Är det helg puttar jag till min sambo, säger att sonen är på lekhumör och går själv och lägger mig i gästrummet. Är vi ensamma hemma busar jag med sonen men jag måste erkänna att det är för tidigt för mig. Men det är en av de gladaste stunderna han har så det gäller att passa på! 

Fast vi knallar rätt snabbt ner och byter blöja och på vägen startar jag kaffebryggaren! Sen sätter jag igång med att göra äggröra på rostbröd (kan äta det flera gånger per dag!). Sen käkar vi (jag) frukost medan vi tittar på morgontv (SVT!) och gosar. 

Så småningom tycker Bobban att det är dags att gå ut så då får han gå ut medan jag tvättar och klär på pojken. Han gillar verkligen att ligga på skötbordet så det brukar ta en stund med allt busande och sjungande! 

Vi brukar gå en bit på förmiddagen, även om vi kallar vagnen för terrängvagnen så blir det promenad på vägen, skittrist tycker hunden som ibland går hem istället. 


Foto från en promenad när hunden faktiskt hängde med frivilligt! 

När jag också kommit hem och pojken sover i vagnen så passar jag på att göra undan saker, tömma soppåsar, plocka undan frukost, starta diskmaskin, slänga in tvätt i maskinen. Sen har jag plockat fram mina målargrejer så sover han vidare så brukar jag måla lite. Jag är ju ingen akvarellmålare i hjärtat, klarar inte riktigt av att måla med massa vatten och färger som får flyta okontrollerat. Jag tittar på en bild och målar med mycket lite vatten, lite färg och lägger lager på lager tills det blir som jag vill. Tar lång tid men är roligt. Men målar man på det viset så är störningsmoment och avbrott inte välkomna men nödvändiga så det hinner torka. 


Senaste grejen jag målat är inspirerat från ett foto av en wombat


Fast lite för ofta blir det kakor istället. 

När han vaknat i vagnen brukar vi amma. Han har varit rätt svårammad sista tiden, har så mycket annat att kolla på så han glömmer äta, så när han vaknar släpper jag allt jag har för händer och ammar för är han nyvaken funkar det nästan jämt. Väl klar med det så brukar han få ligga på mage på filten och vi busar lite. 

Så här dags brukar det vara dags för lunch. Brukar ha matlåda från kvällen innan. Annars gör jag bakpotatis med guacamole. Efter lunch kommer den svåra frågan, Seinfeld eller promenad innan Nordegren & Epstein börjar klockan 15? Nu när det är ljust efter klockan 16 så brukar det bli tv... 

När väl radion är slut masar vi oss ut, hämtar mjölk och börjar med kvällsmaten. Ungefär då brukar min sambo komma hem och då är jag inte så intressant längre! Efter maten är det inte långt kvar tills det är läggdags för lillen, det är oftast min sambo som passar på att ha hand om honom kvällstid. För det är jag som nattar pojken genom att ligga i sängen och amma tills han somnar. Sen brukar jag se på tv eller sy tills det är läggdags för mig också. Förut var jag vaken till två ungefär men nu för tiden käkar pojken så ofta nattetid att det inte funkar. 


Samsover man så får man ännu ett ställe att lämpa ren tvätt på i väntan på att man orkar lägga in den i skåpen!

Så går dagarna nu för tiden men det brukar ju ändras med jämna mellanrum! 
Sandra
2016-03-02 @ 08:37:57
URL: http://atilio.metromode.se

Haha jag fullkomligt älskar det här vardagsinlägget. Känns som en alldeles typisk småbarnstillvaro så jag börjar förbereda mig redan nu :)

Svar: haha tack så mycket! Det lär nog bli jättebra tror jag!
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0