Veckorna flyger fram

Här går veckorna väldigt fort! Vips var det helg igen och plötsligt var den slut!

Just förra veckan var väl intensiv med kroppkakebakning på måndagen (slutade med käk ute!), föräldragrupp på tisdagen, babymassage (som blev tröstamning i soffan istället) på onsdagen, hemma dag på torsdagen (men då var både jag och Albert ur led), babysim på fredagen, städdag på lördagen och igår hämtade vi en sängram borta i Vadstena som min svärmor önskat sig födelsedagspresent.  Sen klämmer man ju in lite annat däremellan. 



Kroppkakor! Världens fulaste men kanske godaste maträtt! 

Den här veckan blir nog något lugnare. Varken jag eller Albert orkar hålla på sådär! Men vissa veckor blir så ändå. 


En bilåkande vecka! 

I helgen har mina föräldrar varit och hälsat på min lilla systerson, längtar efter att träffa honom jag också! Glor på foton istället och förundras över hur snabbt små nyfödingar växer! 

För tillfället håller jag på att göra klart ett roligt syprojekt, tänkte lägga upp en bildbomb när det är färdigt men det fattas lite knappar. Sen har jag ju sjuttioelva andra syidéer som jag börjat skriva ner i mobilen för att inte glömma bort. Det är allt från roliga barnkläder till mindre roliga (men snabbsydda) amningsinlägg. 

Just ja, det där med amning. Har filat på ett inlägg om amning i evigheter men det dyker bara upp nya tankar och erfarenheter så det blir liksom aldrig klart. Just nu käkar ju inte Albert så ofta och det är jättejobbigt att vänja sig vid! Brösten är okej med det, men huvudet hänger inte med! Men det brukar ju lösa sig. 


Vi tänkte testa att låta Putten sova i egen säng, men det var mycket jobbigare än att ha honom mellan oss. Nu har vi dessutom ännu ett ställe att lämpa ren tvätt på!

Nä nu börjar det bli dags att lyssna på radio. Ha en härlig vecka. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0