Presentsömnad

När min kompis fick barn satte jag mig och sydde en body till den lille, jätteroligt att sy. Men roligast av allt är ju egentligen att sy en matchande tröja till den stolte storebrodern. Har hållit dem hemliga länge men nu törs jag lägga ut en bild eftersom jag gav bort kläderna i veckan. 
 

Om jag får fler barn så hoppas jag att jag får tid att sy syskonmatchamde kläder. 
 
Det är kul att hälsa på en annan Synörd! Mitt Pyre fick också en jättefin tröja och det var kul att prata sömnad med någon. Vi har ju gått på en del symässor ihop. 
 
Den här blir nog en favorit i sommar! 
 
Det är spännande när man får ett plagg, sytt i ett tyg man gärna hade valt själv. Tror det är det enda hemsydda plagg han fått förutom några stickade koftor. 
 
Nu kliar det i syfingrarna, har som vanligt några projekt på gång. Har sytt en del annat som kommer upp snart. 
Sandra
2016-07-09 @ 15:16:39
URL: http://tantsandras.blogg.se

Åh va kul! Älskar att sy!

Svar: Vad kul, vad syr du framförallt?
Nottin

Lovisa (wildisland)
2016-07-11 @ 11:21:57
URL: http://wildisland.se

Så kul med matchande kläder!

Svar: skitkul 😊
Nottin

fiffi
2016-07-21 @ 23:06:56
URL: http://lillafiffi.blogg.se

Kläderna är så fina! Tack! Håller med om att det är himla kul. Roligt att tröjan passade :) vi få försöka ta syfestivalen i höst, hoppas att jag hör möjligfhet då. Kramar!

Svar: Tack så mycket. Det vore roligt att ses där
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0