Jobbdrömmar

Ska jobba kväll i idag. Ett kvällspass och ett dagpass imorgon så väntar en veckas semester på mig. Så välbehövligt! Jobbade förra helgen och den helgen får jag nog lägga till samlingarna som en av de jobbigaste jobbhelgerna någonsin. Både fysiskt och psykiskt. Ibland måste man efter en sådan helg sätta sig ner och fundera på varför man jobbar med det man jobbar med. Men några ljusglimtar hittade jag. Fast om jag är motiverad att gå till jobbet ikväll så är svaret, nej.
 
Ibland önskar jag att jag hade ett jobb med mindre press. Jag önskar att det fanns ett kontorsjobb som inte var jättestressigt, där ingen skulle fara illa om jag missat något eller vore sen med något, där man kan flexa hej vilt, där skrivborden och stolarna var ergonomiska, halvdag inför varje storhelg, långledigt över jul, fruktkorgar, subventionerad massage, ostressade kollegor och allmänt gött liksom. Drömma kan man ju men jag fattar ju att jobb på kontor verkligen inte är en dans på rosor.
 
Ett annat drömjobb jag har är radiopratare. Jag skulle ha min egna talkshow med både humor och allvar. Jag skulle bra böcker, härma folk och skämta om mens.
 
Nej nu är det dags att fixa lunch. Ha det så fint!
 
 
 
Lovisa (wildisland)
2016-06-30 @ 15:00:56
URL: http://wildisland.se

Ja, att vara radiopratare skulle vara skitkul!

Svar: faktiskt! men det är knepigt när en har ett drömjobb sådär fast inte vet tillräckligt om det 😜
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0