En helg i början på våren.

Nu verkar våren ha satt igång på riktigt! Har sett en massa fåglar, blommor och fjärilar i veckan och i helgen. Helgen ja, den har varit bra. Den började riktigt bra i fredags när min mamma gick ut och gick med lillpojken så jag kunde sy lite. Symaskinen gick i 180 knyck! Lade upp mina jeans, sydde ett par byxor och en body till pojken. Fast bandkantning fick jag göra klart på kvällen när resten av familjen sov och knapparna fick jag dit igår morse när de var ute och tittade på kalvar. Man får leta små stunder här och där! 
 
Den blev lite konstig i nederkant men det brukar se bra ut när de sitter på och i annat fall så har en ju oftast byxor över.
 
När jag väl sytt klart dem upptäckte jag att det lila tyget inte var stretchigt, lite klantigt, de blev lite tajta men en tid kan han ha dem.
 
I lördags städade vi. Var nog dags, började se ut som stampat jordgolv på sina ställen. Även om jag gillar att städa så brukar jag ändå bli på dåligt humör, hetsig liksom, fast det blev rent och fint! På eftermiddagen drog jag och min bror iväg och handlade lite. Trodde jag skulle komma hem med påskliljor och sådana där goda chokladägg som brukar säljas på lösvikt runt påsk men allt var slutsålt. Men det lär ju fyllas på i veckan, lite snopet bara. Sen käkade vi middag hos mina föräldrar och drog hem strax innan det var dags att hoppa i badtunnan, Hu!
 
I söndags tänkte jag gå på långpromenad med grannen men när vi precis skulle gå dök Fia-Pia upp indränkt i torkad koskit. Så det blev en catfight i duschen innan vi kunde gå. Vi varken hann eller hade lust att ta min tvåtimmarssväng efter det. Väl hemma grillade jag och sambon korv utanför huset. Tror vår pojk tyckte det var rätt intressant med både elda ute, katter och korvgrillande. 
 
Kattan har sovit i hallen inatt. Fast hon ville gärna ut i morse. Hon har torkat, var rätt rastlös och bajsat i mina åka-bort-skor så det var nog dags.
 
En ganska rastlös Fia-Pia.
 
Tur att sulan gick att ta bort. Tror inte hon pinkat på dem. Katter alltså!
 
Nej nu är det dags att komma igång med dagen! 
Sandra
2016-03-23 @ 08:08:30
URL: http://atilio.metromode.se

Är så impad över alla bebiskläder du syr! Har du lärt dig själv eller gått någon kurs/tittat på tutorials? Jag är inte speciellt duktig på att sy men är verkligen sugen på att lära mig!

Svar: Tack så mycket! Har inte gått någon kurs men borde nog ha gjort det, har lärt mig av mina misstag (och en massa tutar och Facebookgrupper)! Så händig som du är så tror jag att du lär dig snabbt! Tror bebisbyxor är en rolig början 😊
Nottin

Sandra
2016-03-25 @ 07:32:15
URL: http://atilio.metromode.se

Tack för svaret :) Nja, det är just där skon klämmer för mig. Jag är full med idéer och kan göra det mesta hjälpligt men jag är slarvig och kan inte ens klippa en rak linje i papper och därför är det så svårt att lära sig sy. Men jag kanske ska ge det en ärlig chans ändå och börja med ett par bebisbyxor :)

Svar: Haha jag som tänkt detsamma när du gjort något i trä, jag är jätteslarvig och kan inte heller klippa rakt men har tänkt att med trikåtyger kan man ju alltid fuska (plus att man ibland får hjälp av motivet när man ska klippa :P) men trä är ju svårt att dölja att man mäter slarvig och inte kan såga rakt!
Nottin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0