Jag gör mjölk och kläder

Det händer inte allt för ofta att jag syr till mig själv längre. Men Amningskläder är en så illa tvungen att sy själv.

När Pyret föddes hade jag inget att ta på mig! Det var skitsvårt att hitta bra kläder att amma i. Innan var det svårt att veta vad man behövde och hittade man några som var smidiga så var de istället rätt tråkiga eller av kass kvalitet så de blev slitna direkt. 

Ungefär när Semlan föddes började det säljas mönster till amningskläder. Så nu kan jag äntligen gå i kläder med lite färg! Den här sydde jag strax innan förlossningen. Här hittar ni mönstret.
 
Ursäkta lite suddig bild (semlan var inte på humör så det fick gå fort!) men man kan åtminstone urskilja färg och att det är annat mönster än randigt.
 
Efter att Semlan fötts hittade jag ännu ett mönster. Det är något smidigare att amma från och modellen är mycket lösare.  Eftersom jag inte har obegränsat med sytid så började jag klippa i fintyget direkt, blev lyckligtvis bra fast jag fick minska bredden på den randiga tygbiten för att den skulle ligga någorlunda slätt över brösten. Annars föll den liksom ut ur urringningen. Här hittar ni det mönstret.
 
Då kan man ha sin mammamage post partum som en privatsak utan att för den skull klä sig i ett svart tält.
Är inte sponsrad, tipsar.
 
Ha en riktigt god jul!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0