Röda Ögon

För en tid sedan gav en gammal klasskompis från gymnasiet ut en bok. I veckan blev det äntligen av att jag läste den. Måste erkänna att den hör till en genre jag vanligtvis inte kastar mig över. Kanske därför det tog lite tid. Men jag gillade den. Den var väldigt spännande! 
 
 
Jag satt som på nålar medan jag läste på natten medan vinden ven utanför huset. Ett kapitel till, ett kapitel till. Den tog slut på två kvällar. Ett bra tecken när det gäller böcker! 
 
Röda Ögon utspelar sig i en värld som under tjugo år plågats av mörker och ständig vinter men framför allt av en sorts zombier med röda ögon som jagar människor. Man får följa Storm, hennes familj och de som följer henne i kampen för överlevnad. Kanske inte en bok jag i vanliga fall hittat själv (just nu läser jag mest serier, typ Zelda)men spännande läsning när jag gav det en chans! Det här var första boken i en serie och jag ser fram emot nästa!
 
Här kan ni hitta boken om ni är nyfikna. 
Har knappt läst böcker alls sedan Pyret föddes. En och annan men inte alls lika mycket som förut, blir ju mest att man glor i telefonen. Bra trist alltså, får allt bli ändring på det! 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0