Ojämställt mode

Min syster och jag pratade väldigt kort om (medan barnen studsade runt, därav inte så djupt samtal) om vad obekvämt modet var på högstadiet med tajta byxor och tröjor jag inte fått välja själv. Satte mig alltid om möjligt långt bak i klassrummet för att slippa visa halva rumpan. Men det är fan inte bättre nu har jag insett. 

Har lite vårklädespanik. Till sonen alltså. Vad fasen klär man på dem så här års?! Behövde ett par nya jeans till honom. Hetshandlade ett par i en affär, råkade nog stå vid tjejavdelningen men tänkte att det kan ju inte göra någon skillnad för en tvååring. Ha. Ha.

När jag kom hem, tvättat byxorna och skulle få på ungen dem så var de så tajta över smalbenen att det knappt gick på (lyckligtvis var de med stretch så han kunde leka med dem väl på) dessutom var framfickorna fejk! Varför gör man tajta fejkbyxor till småbarn?! Min sons största nöje med byxor är fickorna! 

Har haft samma problem med byxor till mig, det ska vara så tajt att man inte ens kan ha framfickor. Då talar vi ändå om gravidbyxor! Jag gillar att gå i mjukbyxor hemma men kan inte gå i det bland folk så det var inte kul när varenda plagg satt som ett korvsskinn på benen. Var tvungen att slita av dem så fort jag kom hem! Gick inte att hitta annat än superskinnyextratightmedstretchförattkunnabliännutajtare-jeans när jag skulle handla och handla över nätet är inte superlätt med en kropp som växer supersnabbt! 

Det är klart att många (inklusive jag själv) känner sig fina under graviditeten och vill ha tajta kläder men det är sorgligt när det inte finns några alternativ. Dessutom retar jag mig på det här med fickorna, man måste ha fickor, särskilt som morsa! Jag kan ju inte varit ensam om att använda de där gravidjeansen långt efter förlossningen...


Varför lägger man så förbannat mycket jobb på en ficka som inte finns? 

Så jag är rätt irriterad just nu. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Onormalt Normal

En syblogg utan röd tråd

RSS 2.0